ابزارهای مدیریت پروژه ، زندگی را برای همه آسان کرده‌اند. این ابزارها بخش مهمی از زندگی قشرهای مختلف جامعه شده‌اند. در این مقاله ابزارهای مدیریت پروژه رایگان برای استفاده‌های مختلف معرفی شده است.

ابزارهای مدیریت پروژه را می‌توان به زندگی در واشنگتن دی.سی تشبیه کرد. زندگی در واشنگتن دی.سی دو معنی دارد. این که زمان زیادی را به تنهایی برای غذا خوردن، جستجو کردن در رویدادهای شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید و البته به عنوان یک شهر توریستی زندگی پر‌جنب و جوشی را سپری می‌کنید.

درباره نرم افزارها و ابزارهای مدیریت پروژه هم همین احساس را خواهید داشت. حالت‌های قدیمی خیلی عالی هستند، منظور گزینه‌های نرم افزاری از جمله پروژه مایکروسافت، «ریک» (Wrike) و «اطلیسان» (Atlassian) است، اما گاهی اوقات این طور حس می‌شود که شرکت‌های بزرگ که کاربران زیادی دارند، پشتیبانی مستقیم با کاربر و بومی‌سازی نرم افزار را از دست داده‌اند.

ما انسان‌ها به عنوان یک موجود کمال‌گرا و تنوع‌طلب، همیشه به دنبال ابزارهای مدیریت پروژه ناشناخته و تازه هستیم، مخصوصا نرم افزارها و ابزارهای مدیریت پروژه رایگانی که برای کسب ‌و کارهای کوچک و کاربران فردی عالی هستند. بعضی از این دستاوردها مواردی است که در زیر آورده شده‌اند.

  • نرم افزار‌های چابک‌سازی
  • نرم افزار‌های گانت چارت‌ساز
  • نرم افزار‌های مدیریت عملیات
  • ابزارهای پیگیری برنامه زمانی

رم افزار چابک‌ سازی رایگان

درحالی که یک گروه از نرم افزارها و ابزارهای مدیریت پروژه چابک‌سازی در بازار در دسترس است، مواردی وجود دارد که شما درباره آن‌ها چیزی نشنیده‌اید. اما این نرم‌افزارها ارزش نگاه کردن را دارند.

۱. Hansoft

ابزارهای مدیریت پروژهآیا به برنامه‌ای احتیاج دارید که بتواند روش‌های مدیریتی پروژه‌های مختلف را بسته به پروژه اداره کند؟ Hansoft همان ابزار است، یک ابزار برنامه‌ریزی چابک که می‌تواند «اسکرام» (Scrum)، «کانبان» (Kanban) و حتی برنامه‌ریزی گانت را هم مدیریت کند.

قیمت: تا ۹ کاربر رایگان است.

۲. iceScrum

ابزارهای مدیریت پروژهiceScrum یک راه‌حل چابک منبع آزاد و رایگان برای تیم‌ها است. شما می‌توانید به طور رایگان از گزینه بومی شده آن‌ها لذت ببرید و این برنامه در لینوکس، ویندوز و مک اجرا می‌شود.

قیمت: گزینه نصب رایگان است. گزینه خدمات وب با قیمت ماهانه ۱۱/۸ دلار شروع می‌شود.

۳. PROJECT in a Box

ابزارهای مدیریت پروژهPROJECT in a Box در حوزه روش‌شناسی PRINCE2 ساخته شده است. بنابراین این برنامه برای کاربران استرالیایی، انگلیسی و بخش‌هایی از کانادا بسیار مناسب است، جایی که PRINCE2 گواهی مدیریت پروژه استاندارد است. نسخه انجمن رایگان شامل یک ابزار برنامه‌ریز پروژه و مدیریت اسناد است.

این مطلب را از دست ندهید:  ۵ اپلیکیشن مالی برای ذخیره، بودجه بندی و سرمایه گذاری پول شما

قیمت: دانلود نسخه انجمن کاملا رایگان است. آن‌ها همچنین ۵ محصول پرداختی متفاوت را ارائه می‌دهند.

۴. Scrumpy

ابزارهای مدیریت پروژهتا زمانی که که ابزارهای اسکرام منبع آزاد به صورت رایگان ارائه می‌شوند، Scrumpy با فراهم کردن چشم‌اندازهای بلند مدت، کاربران را افزایش می‌دهد. این ابزار کاملا روی سیستم عامل جاوا کار می‌کند. این یک نرم افزار بومی شده است که برای صاحبان محصولات ساخته شده است.

قیمت: کاملا رایگان است.

۵. Taiga

ابزارهای مدیریت پروژهاین ابزار منبع آزاد و رایگان، امکاناتی بیش از دیگر نرم افزار‌های چابک پرداختی فراهم می‌کند و شامل backlogs، برد‌های Kanban، مدیریت کار،  Sprints و تضمین کیفیت است.

قیمت: پروژه‌های عمومی کاملا رایگان هستند؛ ۵ نوع برنامه پولی برای پروژه‌های خصوصی وجود دارد.

۶. Youtrack

ابزارهای مدیریت پروژهبرنامه‌ی Youtrack در گزارش دادن نسبت به رقبای خود برتری یافته است. نمودار پیشرفت پروژه، گزارش‌های تضمین کیفیت، گزارش‌های توزیع مسئله و گزارش‌های جدول زمانی از مواردی هستند که Youtrack به طور رایگان ارائه می‌کند.

قیمت: پروژه‌های عمومی تا ۱۰ کاربر رایگان است و ۵ گیگابایت فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برنامه‌ها برای پروژه‌های خصوصی با ۹۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شوند.

نرم افزار گانت چارت ساز رایگان

اگر شما بیش از یک «مدیر پروژه مدل آبشاری» هستید، دیگر نرم افزار‌های گانت چارت رایگان را بررسی کنید.

۷. Gantter

ابزارهای مدیریت پروژهاگر یک تیم کارآفرین دارید که به نرم افزار گانت رایگان احتیاج دارند، Gantter را بررسی کنید که می‌تواند با smartapp.com، گوگل درایو، گوگل اپ یا حتی به طور بومی شده میزبان شما باشد. بر اساس ادعای وب‌سایت Gantter، به این ابزار می‌توانید به آن به عنوان یک پروژه مایکروسافت مبتنی بر وب فکر کنید.

قیمت: رایگان است مگر آن که به صورت بومی شده بخواهید استفاده کنید که ۹/۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

۸. Ganttproject

ابزارهای مدیریت پروژهGanttproject به طور کلی یک نرم افزار محلی برای ویندوز، OSX و لینوکس است. این نرم‌افزار گانت، بارگذاری منبع و نمودار PERT را ارائه می‌دهد و با پروژه مایکروسافت کامل می‌شود.

قیمت:کاملا رایگان است.

۹. ProjectLibre

ابزارهای مدیریت پروژهProjectLibre یک متغیر خارق‌العاده برای پروژه مایکروسافت معرفی شده است. بنابراین از آن آنقدر تجلیل شده است که جایزه نرم‌افزار بهترین منبع آزاد دنیای کامپیوتری را کسب کرد.

قیمت: رایگان است. بر اساس وبسایت آن‌ها، یک نسخه پرداخت ابری هم دارند که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

۱۰. Toms Planner

ابزارهای مدیریت پروژهاین ابزار گانت مبنی فضای ابری است که می‌توان در این فضا فرایند کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) را هم داشت. استفاده از این نرم‌افزار خیلی ساده است و می‌توانید گانت را در ۱۰ دقیقه به یک کودک ۵ ساله آموزش دهید.

این مطلب را از دست ندهید:  TripAlly؛ اپلیکیشنی که همه را از بند رومینگ رها می کند

قیمت: برای استفاده شخصی رایگان است. برای اجرای ۲۰ پروژه هم‌زمان با قیمت ماهیانه ۹/۹۵ دلار شروع می‌شود.

نرم افزار مدیریت عملیات رایگان

در دنیا، نرم افزار‌های مدیریت عملیات رایگان بسیار زیادی وجود دارند، اما مطمئنا شما درباره تعداد زیادی از این ابزارها شنیده‌اید. اما برخی از ابزارهای کمتر شناخته شده را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

۱۱. efficient to – do – list

 

ابزارهای مدیریت پروژهefficient to – do – list فهرستی برای انجام موثر عملیات، یک برنامه مدیریت عملیات ساده با چند مشخصه، از قبیل اولویت‌بندی کار، ردیابی پیشرفت و برچسب‌زنی است.

قیمت: این برنامه یک نسخه رایگان با وظایف محدود دارد. نسخه حرفه‌ای، که اشتراک گذاری داده‌ها، زیر وظیفه‌ها، ضمیمه‌ها و بقیه موارد را اضافه می‌کند، بعد از ۳۰ روز استفاده رایگان حدود ۲۳/۹۶ دلار است.

۱۲. Fleep

ابزارهای مدیریت پروژهFleep یک برنامه مدیریت عملیات برای موبایل، مرورگر‌ها و دسکتاپ است که با یک ابزار پیام‌ رسان ساخته شده است. شما مکالمه را با تیم خود آغاز می‌کنید و بعد در کنار آن مکالمات، وظایف را ایجاد، تعیین، تحقیق و ردیابی می‌کنید. همچنین یک درایور پوشه‌ها برای اشتراک‌گذاری ضمیمه‌ها و یک API عمومی برای خدمات اضافی دارد.

قیمت: فلیپ یک نسخه رایگان با پیام‌های نامحدود، مکالمات، تیم‌ها، یکپارچه‌سازی و ۵ گیگا‌بایت فضا برای ذخیره دارد. برنامه کسب‌ و کار که کنترل‌های اجرایی، برندسازی، حمایت و ۴۵ گیگابایت فضای ذخیره اضافی به همراه دارد، ماهانه ۶ دلار هزینه دارد.

۱۳. MeisterTask

ابزارهای مدیریت پروژهMeisterTask امکانات رابطه‌های کاری، یکپارچه‌سازی‌های پیچیده، پیام‌رسانی سریع در میان اعضای تیم را ارائه می‌دهد و حتی یک برنامه رایگان موبایل را هم فراهم می‌کند.

قیمت: برای کاربران رایگان است اما در صورت درخواست استفاده از تحلیل‌های آماری و مدیریت اولویت‌ها، ماهانه ۸/۳۳ دلار هزینه دارد.

۱۴. Producteev

ابزارهای مدیریت پروژه

Producteev ابزاری درونی و مشارکتی است و هر کاری که می‌خواهید یک برنامه مدیریت عملیات انجام دهد، می‌تواند فراهم کند. حتی بخش‌‌هایی که برای کاربران بدون استفاده است را برای ساده‌سازی محیط برنامه، بی‌جهت در معرض دید قرار نمی‌دهد.

قیمت: رایگان است. برنامه حرفه‌ای برای هر ماه ۹۹ دلار است که پشتیبانی شخصی و برندسازی تخصصی را اضافه می‌کند.

۱۵. Twproject

ابزارهای مدیریت پروژهTwoproject زیاد بر سر زبان‌ها نمی‌چرخد، اما کارهای زیادی را انجام می‌دهد. اکنون Twoproject در ششمین نسخه خود، می‌تواند مدیریت عملیات، مدیریت پروژه، مدیریت تیم، پیگیری مسئله، پیگیری برنامه زمانی، مدیریت بودجه و مدیریت اسناد را به کاربر ارئه کند.

قیمت: برای پروژه‌های نامحدود و تراکنش‌هایی تا ۵ کاربر رایگان است.

این مطلب را از دست ندهید:  ۴ اپلیکیشن اندرویدی محبوب هفته

ابزارهای پیگیری برنامه زمانی رایگان

گاهی اوقات، زمان‌های قابل پرداخت تقریبا مهم‌ترین بخش یک پروژه است. برای فریلنسرها و صاحبان کسب و‌ کارهای کوچک، این ابزارهای پیگیری برنامه زمانی، رایگان عمل می‌کنند.

۱۶. Due

ابزارهای مدیریت پروژهاگر یک فریلنسر هستید که به دنبال وقت آزاد برای یک برنامه ردیابی زمان هستید. یک صورت حساب درست کنید که به سادگی زمان شما را برای پرداخت چک محاسبه کند. این ابزار برای مدیریت پروژه Basecamp یکپارچه می‌شود و شما می‌توانید صورت حساب برند خود را ساده کنید.

قیمت: موعد پرداخت رایگان است، اما وقتی وجه صورت حساب خود را قبول می‌کنید، ۲/۸ درصد هزینه تراکنشات را پرداخت می‌کنید.

۱۷. Kimai

ابزارهای مدیریت پروژهKimai یک ابزار راگان ردیابی زمان منبع آزاد است، که حتی وقتی مرورگر خود را می‌بندید هم می‌تواند کار ‌کند. با در نظر گرفتن کل سیستم طراحی شده و مشتریان آن، اکثرا موافق هستند که استفاده از آن بسیار آسان است.

قیمت: رایگان است.

۱۸. Rescuetime

 ابزارهای مدیریت پروژه

Rescuetime را برای کامپیوتر خود دانلود کنید و آن را اجرا کنید. این نرم افزار پیگیری برنامه زمانی، هر حرکت شما را در کامپیوتر ثبت می‌کند و از آن داده‌ها برای گزارش‌های هفتگی استفاده می‌کند.

قیمت: برای نسخه اولیه رایگان است. نسخه به روز رسانی شده با گزارشات و فیلتر بیشتر، ماهانه ۹ دلار است.

۱۹. Slimtimer

در این ابزار زمان شروع را وارد کنید، زمان اتمام را هم وارد کنید تا بتوانید ساعات کاری خود را به اشتراک بگذارید و این زمان را بر اساس وظایف خود تقسیم کنید. به همین سادگی برنامه قابل اجرا است. Slimtimer به عنوان پاداش، ویژگی‌های گزارش کننده را ارائه می‌دهد، که شما با استفاده از آن می‌فهمید چطور هر شخص در تیم شما زمان خود را سپری می‌کند.

قیمت: رایگان است.

۲۰. Toggl

ابزارهای مدیریت پروژهToggl، نسبت به دیگر نرم‌افزارهای پیگیری برنامه زمانی، مشهورتر است، اما باز هم ارزش نام بردن دارد. این نرم‌افزار برای تیم‌ها ساخته شده است، فقط آن را امتحان کنید تا برنامه شروع به ردیابی و گزارش دادن کند.

قیمت: در نسخه ابتدایی تا ۵ عضو در گروه رایگان است.

روش شارژ ماهانه ابزارهای مدیریت پروژه

ابزارهای مدیریت پروژه رایگان زیادی در دنیا وجود دارند، که غیر ممکن است بتوانیم همه آن‌ها را در این فهرست نام ببریم.

در صورتی که بخواهید از خدمات پولی این ابزار‌ها استفاده کنید، می‌توانید جهت پرداخت اینترنتی پی پال، به پیمنت۲۴ مراجعه کنید.