سلام بر همراهان گرامی 

بهتون پیشنهاد میکنم به هیچ وجه این قسمت رو از دست ندید 

نوشته نادر خرمی راد ، استاد بزرگوار و افتخار ایران در عرصه مدیریت پروژه بین المللی : 

خیلی‌ها دنبال منابع خوب در مورد موضوع‌های مختلف هستن و معمولا توصیه کردن منبع برای من زیاد ساده نیست. با این حال وقتی صحبت از اکسل باشه، همیشه با قاطعیت گفتم که بهترین منابع تالیف‌های John Walkenbach هست.

 

image

کتاب اصلیش Excel xxxx Bible هست که تمام جنبه‌های اکسل رو توضیح می‌ده و خیلی کامله. حتی اگه فکر می‌کنین خیلی به اکسل وارد هستین، باز هم خوندن این کتاب می‌تونه براتون مفید باشه.

 

image

خوندن کتاب Excel Formulas برای همه واجبه! فرقی نمی‌کنه که چقدر تو فرمول‌نویسی وارد باشین، باز هم می‌تونین تو این کتاب چیزهای خیلی زیادی یاد بگیرین. نکته مهمش اینه که ترفندهای زیادی یاد می‌ده و کمک می‌کنه که خلاقیتتون تو فرمول نویسی فعال بشه.

 

image

بله، همه ما با نمودارها سر و کار داریم و این کتاب اختصاصا در مورد نمودارهاس و خیلی چیزای جالبی یاد می‌ده.

 

image

من خودم این کتاب رو نخوندم و نسبت به کتاب‌های قبلیش جدیده. به نظر هیجان انگیز میاد، به خصوص برای صنف ما. فراموش نکنین که در مورد داشبوردهای اطلاعاتی و به طور کلی Information Visualization حتما و حتما باید کتاب Information Dashboard Design نوشته Stephen Few رو بخونین.

 

image

به هر حال اگه بخواین خیلی حرفه‌ای باشین باید برنامه‌نویسی VBA هم تا حدی بدونین.

 

image

و بعد از این‌که برنامه‌نویسی VBA یاد بگیرین ممکنه دلتون بخواد تمرین بیشتری بکنین و نمونه‌های بیشتری ببینین…

 

image

در آخر می‌تونین این کتاب رو هم بخونین تا با مجموعه جالبی از ترفندها و فوت و فن‌های کار آشنا بشین.

 

من نمی‌دونم که کتاب‌هاش به فارسی ترجمه شدن یا نه. ولی به هر حال خوندن نسخه انگلیسیش ساده‌س و برای تقویت زبانتون هم خیلی خوبه. کلا اگه سعی کنین بیشتر کتاب‌ها رو انگلیسی بخونین به نفعتونه.