در اینترنت سایت هایی که نرم افزار اکسل را آموزش می دهند کم نیستند اما یکی از مهمترین مسائل در آموزش های متنی – تصویری اینترنتی جامع بودن آموزش ها، وجود فایل های آموزشی نمونه قابل دانلود و گستردگی مطالب است. طی تجربه در طی سال هایی که به آموزش اکسل می پردازم با سایت هایی که در این صفحه معرفی می کنم ارتباط خوبی برقرار کردم:

۱- ExcelJet.net

سایت آموزش اکسل

در این سایت آموزش ها بصورت ویدئویی ارائه می شود. همچنین یک بلاگ وجود دارد که آموزش های متنی اکسل در این بخش ارائه می شود.

۲- Excel-Easy.com

سایت های آموزش اکسل

نکته جالب در این سایت جدا کردن آموزش اکسل و آموزش ماکرو نویسی و VBA از قسمت نکات و ترفند ها و همچنین از قسمت فرمول های اکسل است.

۳- ExcelMadeEasy

سایت آموزش اکسل

کمی طراحی این سایت آموزش اکسل متنی هست و ممکنه ظاهر زیبایی نداشته باشه ولی واقعا آموزش های پایه ای خوبی داره در زمینه اکسل و تقریبا کامل هست.

۴- Office

سایت آموزش اکسل

مشخص هست که این سایت ممکنه بهترین و قابل اعتماد ترین وب سایت آموزش نرم افزار اکسل باشه چون متعلق به خود مایکروسافت هست و نیازی به توضیح دیگری نمی بینم.

۵- Udemy

سایت آموزش اکسل

این وب سایت علاوه بر آموزش نرم افزار اکسل آموزش های پایه ای محاوره ای دیگری نیز در زمینه های گوناگون ارائه می دهد.

پیشنهاد می کنم همیشه به سایت های آموشی سر بزنید و در اینترنت جستجو کنید. شاید امکانات اصلی اکسل را خیلی ها بلد باشند اما ترفند ها و نکات بسیار زیادی برای افزایش سرعت و دقت و کارآیی فعالیت ها وجود دارند که در کتابی قید نشده و با جستجو و هوشمندی به آن ها دست پیدا می کنید.