داشتن رزومه بخصوص رزومه فعّالیّت های کاری هر فرد یا هر دسازمان ضروری و لازم است. و بایستی در زمان خودش تنظیم گردد. یعنی نباید فقط زمانی که مورد نیاز می شود به فکر تهیّه آن افتاد، بلکه باید به تدریج و در زمان های فعالیّت تنظیم و به روز گردد.

در اکثر پروژه ها گزارش های روزانه، هفتگی و ماهیانه تنظیم می گردد، و ضمناً عکس هایی هم از قسمت های مختلف پروژه بخصوص قسمت های حسّاس و زیبای آن گرفته شده و در گزارشات هم گذاشته می شود. معمولاً آلبومی  هم از اجرای کارها تنظیم می گردد که در جای خود بسیار با ارزش است. ولی  با وجود همه اینها یکی از برنامه هایی که بایستی مدّ نظر هر سازمان و یا شرکتی باشد تهیّه رزومه کاری است، چون این رزومه می تواند گویای فعّالیّت های آن تشکیلات بوده و بهترین معرف شرکت باشد.

تبلیغات برای هر سازمانی جزو ضروریّات بوده و برای ارائه فعالیّت های آن سازمان لازم است. یکی از راه های تبلیغات نیز داشتن رزومه کامل و حرفه ای از فعالیّت ها و ارائه آن ها می باشد. خوشبختانه امروزه امکان تبلیغات به عناوین مختلفی از قبیل راه اندازی وب سایت یا فیس بوک، و یا خیلی راه های دیگر که می شود به راحتی کار ها و فعّالیّت خود را معرفّی کرد میسّر است. و لازم است در صرف هزینه و زمان مناسب در این امر امتناع نشود چرا که به طور طبیعی بازده خود را خواهد داشت.

جزو برنامه هر شرکت بایستی تهیّه گزارش کلّی هر پروژه با عکس ها و گزارش کارهای مهمّی که در آن پروژه انجام شده گنجانده شود، بخصوص کارهای ابتکاری که در آن پروژه اتفّاق افتاده است. در خیلی از پروژه ها ممکن است مسایل پیچیده ای پیش بیاید که با ابتکار خاصّی آن مسئله حل گردد، که بهتر است آن ابتکار به کار رفته یادداشت گردیده و به نمایش گذاشته شود. تا در صورت پیش آمدن مشگل مشابه، مورد استفاده قرار گیرد. به هر حال بهترین کار تهیّه یک گزارش کلّی از فعّالیّت های سالانه شرکت یا هر سازمانی می باشد، که به نحوی منتشر گردیده، و در آرشیو رزومه شرکت منعکس گردیده و این رزومه به صورت پیوسته هر ساله تکمیل گردد.

به طور مثال فرض کنیم یک شرکتی شروع به فعالیّت می کند اگر از همان ابتدای شروع کارش به طور منظّم پروسه کارهای خود را تنظیم کرده و به صورت رزومه کاری خود نگه داری کرده و آماده داشته باشد، درزمانی که مورد نیاز می گردد به راحتی می تواند از آن استفاده نماید. مانند معرفّی خود به یک سازمانی جهت گرفتن کار. این حالت در مورد اشخاص هم صادق می باشد، و هر فرد هم بایستی رزومه کاری خود را به صورت یک پرونده آماده داشته ومرتّب هم تکمیل نماید.

ضمناً کپی مدارک و مستندات لازم نیز در پرونده رزومه گذاشته شود.